Prihlásenie
Výstavy vín 2010
Víno
Biele vína rovnako zdravé ako červené |
|
|
|
| Napísal tv | |
| Utorok, 1. jún 2004 | |
Vedcom
z Technion-Israel Institute of Technology sa upravenou metódou kvasenia
podarilo vyrobi? biele víno s rovnakými pozitívnymi účinkami na zdravie
akými je známe červené víno. Tieto účinky má červené víno vďaka obsahu
polyfenolu resveratrol, ktorý ako antioxidant chráni organizmus pred
škodlivými voľnými radikálmi.Látka Resveratrol má protizápalové a protirakovinové účinky. Pôsobí tiež proti kôrnateniu tepien a upchávaniu ciev. Nachádza sa v červenom hroznovom víne, v ostružinách ale aj v malinách. Najviac ochranných látok sa nachádza v hroznových šupkách, ktoré sa však pri výrobe bieleho vína nepoužívajú. Izraelskí vedci experimentálne nechali bobule aj so šupkami kvasi? 18 hodín v alkohole a až potom šupky odstránili. Typická chu?, vôňa a farba bieleho vína zostali zachované. Obsah polyfenolov v takto získanom bielom víne bol šes?krát vyšší než doterajšie hodnoty. Je to síce len štvrtina obsahu polyfenolov v červenom víne, ale antioxidantová aktivita bola rovnaká. Vedci z toho usúdili, že hrozno, z ktorého sa vyrába biele víno, musí obsahova? polyfenoly s ešte väčším antioxidačným účinkom ako hrozno určené na výrobu červeného vína. Pridaním alkoholu sa zvýšil obsah cukru v bielom víne, takže v laboratóriu sa podarilo vyrobi? sladkasté dezertné víno. Izraelskí vedci chcú svoju kvasiacu metódu vylepši? tak, aby vedeli vyrobi? aj suché biele vína s vysokým obsahom polyfenolov. Izraelská firma Binyamina Winecellars and Distillers už začala vyrába? biele víno na základe upravenej metódy. Koncom roka by sa malo dosta? aj na trh v USA. Nové biele víno je vhodné pre ľudí, ktorí chcú využi? účinok antioxidantov, ale neznesú červené víno. To okrem iného môže vyvola? migrénu. Diskusia (0) |
| < Predchádzajúci | Ďalší > |
|---|








Vedcom
z Technion-Israel Institute of Technology sa upravenou metódou kvasenia
podarilo vyrobi? biele víno s rovnakými pozitívnymi účinkami na zdravie
akými je známe červené víno. Tieto účinky má červené víno vďaka obsahu
polyfenolu resveratrol, ktorý ako antioxidant chráni organizmus pred
škodlivými voľnými radikálmi.