Konzumácia
alkoholu, samozrejme v primeranom množstve, zvyšuje intelekt, tvrdí vo
svojom najnovšom vydaní odborný časopis New Scientist.
Časopis sa odvoláva na štúdiu japonských vedcov, ktorí zistili, že
alkohol zvyšuje inteligenčný kvocient, pravdaže, ak sa konzumuje v
malom množstve. Nadmerné pitie liehovín naopak ohlupuje, varujú vedci.
Tím
japonského Národného inštitútu pre výskum dlhovekosti analyzoval IQ
testy skupiny 2-tisíc dobrovoľníkov vo veku 40 až 79 rokov a zistil, že
muži, ktorí vypijú maximálne 540 mililitrov saké alebo vína denne, majú
v priemere o 3,3 bodu vyššie IQ ako abstinenti. Ženy, ktoré si dajú
denne pohárik majú IQ o 2,5 bodu vyššie ako tie, ktoré sa mu vyhýbajú.
"Skúmali sme tento problém na základe dvoch faktorov: príjmu a
vzdelania, no zdá sa, že existujú aj iné faktory napríklad životný štýl
a s tým súvisiaci jedálny lístok," konštatuje šéf tímu Hiroši Šimokata
v článku pre časopis New Scientist. Podľa Šimokatu napríklad ľudia,
ktorí pijú saké, teda tradičné japonské ryžové víno, zvyčajne jedávajú
viac rýb, čo tiež mohlo ma? dopad na výsledky testu. Ryby totiž
obsahujú dôležité mastné kyseliny, ktoré pozitívne vplývajú na vývoj
mozgu. Milovníci vína zase jedávajú vo veľkom syry, a tie za normálnych
okolností Japonci nezvyknú konzumova?.
Diskusia (0) |